Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

March 25, 2019

6 Tips Pilih Baju Kurung Ikut Bentuk Badan

Assalamualaikum dan hai semua!
Rasanya beberapa bulan je kita nak berpuasa. Dan selepas itu, kita pun nak raya. Mesti ada yang dah usha atau memnag dah beli baju raya kan? Hehe yela mesti nak grab baju raya yang lawa sekarang ni vendor jual. Esok dah puasa letih nak mencari.Ni nak share sedikit tips untuk pemilihan baju kurung korang mengikut bentuk badan.

Mereka yang bahu bidang, potongan ini sesuai kerana ia akan memberi keseimbangan pada bahagian bawah.

Potongan ini sesuai untuk punggung besar tetapi dada kecil dan perut leper. Jangan biarkan punggung nampak lebih besar.

Sesuai untuk mereka yang dada besar tetapi punggung leper. Jika dart dibahagian depan, ia akan menyebabkan perut dan dada lebih menonjol

Pilih corak sama kain dan baju supaya ilusi nampak lebih tinggi.

Kurung Pahang akan kembang di bahagian bawah. Badan yang kurus dan tinggi akan nampak lebih menarik. Jika anda gemuk pendek elakkan baju kurung Pahang, nanti nampak lagi mengembang.
Pesak gantung hanya kembang sedikit sehaja. Ia paling sesuai untuk tutup perut buncit dan tampak lebih langsing.

Harap ini akan membantu korang dengan pemilihan baju yang lebih tepat dan raya korang akan jadi meriah. Yeahh! :)

No comments:

Post a Comment

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.