Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

September 17, 2012

Campak Bayi dari Flat

selamat malam semuanya. sehari selepas berakhirnya bulan Syawal semalam dan juga sambutan Hari Malaysia. satu Malaysia cutikan hari ini. hehe nina pun. baru je balik tadi. jalan jammed sekejap :/ hari ini baca paper, topik yang menarik hati nina nak share dengan korang ialah "Campak Bayi dari Flat". subhanaAllah.. apa nak jadi lah dunia sekarang kan. dunia akhir zaman.. apa lah dosa bayi tu kan. nina tak tahu nak cakap apa. tak pasti bayi tu halal ke tidak. kalau haram dah tambah dosa lagi kan. lebih lanjut jom baca petikan dari paper metro tadi.

KEJAM...anggota polis memeriksa mayat bayi yang dicampak dari tingkat tiga.
KEJAM...anggota polis memeriksa mayat bayi yang dicampak dari tingkat tiga.
PETALING JAYA: Kejam apabila seorang bayi perempuan yang cukup sifat dicampak dari tingkat tiga sebuah apartmen 11 tingkat ke kawasan tempat letak kereta Blok 1, Apartmen Desa Mentari, di sini, kira-kira jam 11 pagi, semalam. 
Bayi itu dipercayai baru dilahirkan kerana masih mempunyai tali pusat dan mayatnya ditemui seorang penduduk di kawasan itu, Jundi Mat, 35, yang pada mulanya menyangka ia bungkusan sampah yang dibuang penduduk di blok berkenaan. “Saya sangka bungkusan yang dibaling dari tingkat atas itu sampah berisi nasi basi yang dibuang penduduk di sini kerana perkara itu sering berlaku, namun sebaik diperiksa saya terkejut apabila ia rupa-rupanya mayat bayi,” katanya. Jundi berkata, dia kemudian meminta beberapa orang penduduk di situ sama-sama memeriksa bungkusan berkenaan bagi mengesahkan ia mayat bayi dan bukan anak patung. Menurutnya, bayi yang berkulit cerah itu ditemui dalam keadaan tertiarap dan ada kesan kecederaan parah di kepala. 
“Saya tidak pasti dari mana ia dicampak kerana ketika itu saya sedang mengambil motosikal yang terletak kira-kira dua meter dari lokasi bayi ini ditemui. “Sebaik terdengar bunyi objek jatuh, saya berpaling ke arah bunyi itu dan segera memerhatikan bungkusan berkenaan,” katanya yang meminta seorang penduduk memaklumkan kejadian itu kepada polis. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed ketika dihubungi berkata hasil pemeriksaan forensik, polis percaya bayi itu maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala. 
“Bayi itu dipercayai dicampak dari tingkat tiga apartmen berkenaan dan polis sudah menahan seorang wanita pekerja kilang berusia 20-an beberapa jam kemudian dipercayai terbabit dalam kejadian itu,” katanya. Menurutnya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan mayat bayi itu dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) untuk bedah siasat.
Artikel ini disiarkan pada : 2012/09/17
sangat sedih. bayi lagi kot. sanggup nak campak bayi tu :( moga moga kita dijauhkan benda benda ni berlaku dan Al-Fatihah untuk bayi tersebut..

4 comments:

  1. ni kerja org tak siuman.kalau siuman, takkan buat keje mcm ni.moga Allah jauhkan perbuatan ni dari kalangan kita

    ReplyDelete
  2. @Ima Salsuzaima : ya betul tu.. amin..

    ReplyDelete

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.