Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

July 1, 2011

TiPs MeNgAtAsi BiBiR kEriNg

petang sume.:26:hari ni nina nak cakap pasal bibir kering. kebanyakkan orang biasanya mempunyai masalah bibir:81:kering ni kan:120::face60:nina pun sama. selalu jugalah. sekarang ni pun sama.:face63:


sekarang ikut tips ni:
1jangan menjilat bibir
air liur menguap dengan cepat dari bibir & menyebabkan bibir kita semakin kering. jika anda sudah kebiasaan menjilat bibir, hindari penggunaan lipbalm yang berperisa. pilihlah yang pahit agar anda tidak tergoda.
2selalu sedia lipbalm
jangan pernah tinggalkan lipbalm pelembab bibir. bawalah ke mana sahaja anda pergi & oleskan ke bibir sekiranya bibir anda sudah kering. pelembab bibir yang paling baik adalah yang mengandungi beeswax, shea butter & SPF untuk melindungi bibir dari pancaran matahari.
3ritual sebelum tidur
jangan hanya menggosok gigi, mencuci muka & memakai pelembab sebelum tidur. jadikan ritual sebelum tidur memakai lipbalm supaya bibir tidak menjadi kering & pelembab bibir ini akan bekerja bernutrisi semasa anda tidur.
4banyak minum air masak
minumlah air masak sebanyaknya supaya mengekalkan kelembapan bibir anda.
itu sahaja yang dapat nina kongsi bersama dengan korang.:face18:harap kita sama-sama menjaga bibir:81:kita supaya tidak menjadi kering malah bibir:81:kita akan menjadi sihat sekali gus nampak cantik je..:face9:

6 comments:

  1. hihi , sya pun tengah kering bibir ni ^^ thanks untuk info ni :)

    ReplyDelete
  2. hehe aah tu pn betul gak. sy slalu pkai lip ice jela :)

    ReplyDelete

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.