Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

June 24, 2011

TiPs MeMiLiH kAsUT

hai sume. selamat malam..:face43:kasut adalah idaman setiap orang. tidak kira wanita/lelaki mahupun umur. semua pasti sinonim dengan kasut untuk kehidupan harian mereka.:face44:pemilihan kasut amat penting supaya kita akan merasa selesa apabila memakai sesuatu kasut. pasti korang pernah merasai bila beli tak padanlah, tiba-tiba ketat pula..:face33:bila beli tadi tak kan. ha parah tu macam tu..:face46:anda perlu bijak memilih dalam hal tersebut. nanti tak delah melecet ke apa ke kan. meh baca tips ni.. untuk panduan bersama..:face64:

1beli kasut pada waktu petang/malam sebab pada waktu ini seluruh otot kaki mengembang & membesar sedikit
2sarungkan kasut pada kedua-dua belah kaki. pastikan kasut tidak menghimpit kaki. berdiri tegak & cuba jalan
3pilih kasut yang sesuai dengan aktiviti
4pilih kasut yang berkusyen tebal & diperbuat daripada bahan ringan bagi meminimumkan kecederaan
5kalau nak cari kasut untuk aktiviti berjalan kaki/jogging, pilih kasut yang berlapik tebal untuk menahan hentakan tumit dengan tanah
6pastikan tumit kaki & kaki tidak terkeluar daripada saiz asal kasut
7jangan pilih kasut yang dirasakan ketat. walaupun ada yang kata lama-lama kaki akan biasa tetapi hakikatnya boleh menyebabkan kaki sakit & melecet
8kasut yang selesa adalah kasut yang diperbuat dengan cermat & kemas, tumit tak terlalu tinggi & mampu menampung kaki dengan stabil
9jangan terpedaya dengan promosi & tawaran kasut murah sehingga mengabaikan faktor keselesaan & ciri-ciri kasut yang diingini
10ketahui materialnya. pastikan material itu membenarkan kaki bernafas seperti kulit
11jangan jadi mangsa fesyen:119:
bagi yang baru beli kasut pasti akan merasakan melecetkan. ni tipsnya..
gosokkan lilin putih pada sekeliling tepi sebelah dalam kasut sebelum kali pertama dipakai..
ok selamat mencuba:q::face12:

2 comments:

  1. wah baru tahu info pasal gosokkan lilin putih tu .
    thanx eh ! ^_^

    ReplyDelete
  2. hehe sy pn sme.. ok most welcome :)

    ReplyDelete

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.