Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

May 23, 2011

TiPS pEnJaGaAn PaKaiaN dALAm wAniTA

hey hello. ha korang nina nak share ni. tadi nina jalan-jalan terjumpalah info ni.. agak menarik untuk dikongsi bersama dengan anda. cewah:r::face50:meh baca meh. khas untuk WANITA je ye. yang lelaki boleh juga nak tambah pengetahuan. bagi memastikan pakaian dalam:12:anda tahan lama, terdapat beberapa cara penjagaan yang harus diambil kira. pakaian dalam harus dibasuh tangan dan tidak dimasukkan ke dalam mesin basuh kerana akan merosakkan mangkuk pakaian dalam tersebut dan merosakkan daya elastik pada tali pakaian dalam itu.:face37:


1ketip bahagian cangkuk di belakang pakaian dalam terlebih dahulu.
2rendamkan pakaian dalam tersebut dan masukkan cecair pencuci yang bertindak lembut ke dalam baldi. elakkan daripada menggunakan pencuci jenis serbuk yang biasanya bersifat keras. biarkan selama 10 minit.
3gosok dengan tangan secara perlahan-lahan. biasanya pakaian dalam yang digunakan secara harian tidak mengakibatkan kekotoran yang memerlukan ia perlu diberus/disental.
4bilas dengan menggunakan air bersih. kemudian, angkat. jangan sesekali memerah pakaian dalam anda, sebaliknya memadai dengan melekapkan tangan anda (dalam bentuk genggaman) ke mangkuk pakaian dalam. tekan bagi mengeluarkan air.
5untuk menyidai, klip bahagian bawah pakaian dalam pada penyidai. sidai di tempat yang teduh dan berangin, tanpa mendedahkannya kepada matahari secara langsung.
6bagi penyimpanan pakaian dalam yang tepat, jangan sesekali melipatkannya kepada 2 bahagian. biarpun ia menjimatkan ruang tetapi ia merosakkan bentuk dan mangkuk pakaian dalam berkenaan.

selamat membaca:r::face28:

12 comments:

  1. yg ni untuk yg berbesi ke suma sma ja?
    ska info ni~~!!
    btw,nk tys.yg smiley2 yg comel2 2 nk dpt kt mna?
    dh rply,gtaw me asap kat shoutmix k coz kdg2 sy lpa nk jenguk blik.hehe

    ReplyDelete
  2. utk sume dyana..
    btw thanks :)
    owh ok!

    ReplyDelete
  3. nk link dia boleh?mau download .kehkehkeh

    ReplyDelete
  4. owh yg tu sy tgk tuto org. lpe la pula. sori.. tak save..

    ReplyDelete

Thank you for comment. Come again :)

WARNING!
AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998
Seseorang yang menggunakan applikasi dengan memulakan penghantaran apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan satu kesalahan dan boleh didenda tidak melebihi RM 50,000.00 @ dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun @ kedua-duanya.